Thursday, April 10, 2014

RM35 untuk bayaran perkhidmatan bas ke sekolah

Berapa bayaran di tempat anda? Ini adalah purata bayaran bulanan yang dikenakan di kawasan perumahan rumah saya sekitar Kuala Lipis dan Benta.

Perkhidmatan ini untuk anak-anak sekolah yang menggunakan perkhidmatan van atau bas sekolah dari rumah ke sekolah.Betapa senangnya anak-anak saya tidak seorang pun pernah menaiki bas sekolah.Ini bermakna saya atau suami akan menghantar anak-anak ke sekolah.Itu tidak termasuk yang tinggal di asrama,saya atau suami juga yang akan menjemput mereka bila masa balik bercuti.


Saya pernah berdiri kat tangga seperti ni,bukan sebab tiada tempat duduk,tapi nak tunjuk terer...hahahaha
Bas seperti inilah saya pernah naik zaman sekolah dulu.Tahun 90an...

Saya pernah menaiki bas sekolah,kalau tidak salah ingatan saya bayarannya hanya RM15 sebulan.Faedah menaiki bas sekolah,bas jemput depan rumah,saya pasti tak akan terlepas bas untuk ke sekolah,begitu juga jika pulang ke rumah,bas menghantar sehingga ke pintu rumah dan keselamatan terjamin.Faedah untuk ibubapa,mereka tak perlu runsing nak menghantar dan mengambil anak-anak,dan anak-anak tidak ada peluang untuk melepak dengan rakan-rakan di luar waktu sekolah.Terbaikkk!!!

Jadi persoalannya,mahal kah tambang bas sekarang ini berbanding dulu,hmmmtepuk dada tengok dompet duit..

Pesanan:Pengalaman itu lebih bermakna dari melihat sahaja.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...