Saturday, May 11, 2019

Pencuci mulut-nekbat



Walaupun sudah lama berkahwin dengan orang Kelantan,banyak lagi manisan negeri ni saya tak rasa.Sama ada saya tidak berapa berani mencuba ataupun tidak ada siapa nak perkenalkan makanan - makanan tersebut.
Apa pun,baru-baru ni ada seorang cikgu berikan saya nekbat.Saya pernah dengar dan lihat tapi tak pernah merasa sekali pun.Ianya seperti kuih bahulu.Hanya perlu sediakan kuahnya sahaja.
Maka dengan penuh minat saya cuba google resepinya.
Hasilnya saya berjaya siapkan nekbat tersebut.
Mudah sangat bahan-bahannya,air,gula,bunga cengkih dan daun pandan.

Nanti saya rasa lepas berbuka puasa.Yang pasti mesti manis ni.


1 comment:

  1. Selamat berpuasa.

    Akak jenis yang tak berapa berani nak makan kuih muih orang belah sana sebab dah tahu mesti manis punya. Akak suka serunding dorang je. Yang ni sedap tapi hargapun boleh tahan jugak. :D

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...